Відмінності між версіями «Фотознімок "Страта в Сайгоні"»

Матеріал з Shpionopedia
Перейти до: навігація, пошук
(Створена сторінка: '''Фотознімок "Страта в Сайгоні"''' - кадр американського фотожурналіста Едді Адамса (Eddie Ad...)
 
Рядок 1: Рядок 1:
'''Фотознімок "Страта в Сайгоні"''' - кадр американського фотожурналіста Едді Адамса (Eddie Adams, 1933-2004), що був зроблений в 1968 році під Війни у В'єтнамі та був використаний  в спеціальній операції впливу для посилення антимілітарних настроїв в американському суспільстві, що прискорило вивід американських військ з В'єтнаму.
+
[[Файл:Казнь в сайгоне.png|міні|Eddie Adams, , The Associated Press.
 +
 
 +
Saigon, South Vietnam, 1 February 1968]]
 +
 
 +
 
 +
'''Фотознімок "Страта в Сайгоні"''' - кадр американського фотожурналіста Едді Адамса (Eddie Adams, 1933-2004), що був зроблений в 1968 році під час Війни у В'єтнамі та був використаний  в спеціальній операції впливу для посилення антимілітарних настроїв в американському суспільстві, що прискорило вивід американських військ з В'єтнаму.  
 +
 
 +
== Історія фотознімка ==
 +
1968 року в Південному В'єтнамі почався перший широкомасштабний наступ сил НФВПВ і північнов'єтнамської армії, відомий як Тетський наступ. Однією з головних цілей наступу була столиця країни Сайгон, в якому розгорнулися вуличні бої. На другий день наступу, 1 лютого, в атмосфері хаосу, Адамс вирушив у китайський квартал Сайгона Холон, де йшли запеклі бої за буддійську пагоду. Коли він прибув туди, пагода вже була взята південннов'єтнамськими військами.
 +
 
 +
«Страта в Сайгоні» стала однією з найбільш знаменитих фотографій В'єтнамської війни. Едді Адамс отримав за неї кілька премій, у тому числі Пулітцерівську премію і нагороду Ворлд Прес Фото як за кращу фотографію 1968 року. Фотографія була опублікована на перших шпальтах багатьох газет по всьому світу, і, як вважається, зіграла свою роль у зміні ставлення американського суспільства до війни у В'єтнамі. Як з'ясувалося, розстріляний в'єтнамець дійсно був активістом В'єтконгу, який перед своїм полоном вбив південннов'єтнамського поліціянта і його сім'ю, разом з малолітніми дітьми. Факт розстрілу військовополоненого без суду і слідства, здійсненого до того ж начальником поліції Південного В'єтнаму, викликав хвилю обурення в колах інтелігенції, а фотографія широко використовувалася антивоєнним рухом.
 +
 
 +
Сам Адамс, спочатку сказав іншим журналістам в Сайгоні: «Я отримав те, за чим приїхав у В'єтнам», згодом глибоко жалкував через свій знімок, відмовившись від присудженої йому Пулітцерівської премії: «Я отримав гроші за показ убивства. Знищено два життя, а мені за це заплатили»
 +
 
  
 
Журнал Time в рамках проекту “100 Photographs” назвав сто найвизначніших фотографій в історії з 1826 до 2015 року.Страта в Сайгоні (кадр змінив ставлення американського суспільства до війни у ​​В’єтнамі)
 
Журнал Time в рамках проекту “100 Photographs” назвав сто найвизначніших фотографій в історії з 1826 до 2015 року.Страта в Сайгоні (кадр змінив ставлення американського суспільства до війни у ​​В’єтнамі)

Версія за 18:51, 28 листопада 2021

Eddie Adams, , The Associated Press. Saigon, South Vietnam, 1 February 1968


Фотознімок "Страта в Сайгоні" - кадр американського фотожурналіста Едді Адамса (Eddie Adams, 1933-2004), що був зроблений в 1968 році під час Війни у В'єтнамі та був використаний в спеціальній операції впливу для посилення антимілітарних настроїв в американському суспільстві, що прискорило вивід американських військ з В'єтнаму.

Історія фотознімка

1968 року в Південному В'єтнамі почався перший широкомасштабний наступ сил НФВПВ і північнов'єтнамської армії, відомий як Тетський наступ. Однією з головних цілей наступу була столиця країни Сайгон, в якому розгорнулися вуличні бої. На другий день наступу, 1 лютого, в атмосфері хаосу, Адамс вирушив у китайський квартал Сайгона Холон, де йшли запеклі бої за буддійську пагоду. Коли він прибув туди, пагода вже була взята південннов'єтнамськими військами.

«Страта в Сайгоні» стала однією з найбільш знаменитих фотографій В'єтнамської війни. Едді Адамс отримав за неї кілька премій, у тому числі Пулітцерівську премію і нагороду Ворлд Прес Фото як за кращу фотографію 1968 року. Фотографія була опублікована на перших шпальтах багатьох газет по всьому світу, і, як вважається, зіграла свою роль у зміні ставлення американського суспільства до війни у В'єтнамі. Як з'ясувалося, розстріляний в'єтнамець дійсно був активістом В'єтконгу, який перед своїм полоном вбив південннов'єтнамського поліціянта і його сім'ю, разом з малолітніми дітьми. Факт розстрілу військовополоненого без суду і слідства, здійсненого до того ж начальником поліції Південного В'єтнаму, викликав хвилю обурення в колах інтелігенції, а фотографія широко використовувалася антивоєнним рухом.

Сам Адамс, спочатку сказав іншим журналістам в Сайгоні: «Я отримав те, за чим приїхав у В'єтнам», згодом глибоко жалкував через свій знімок, відмовившись від присудженої йому Пулітцерівської премії: «Я отримав гроші за показ убивства. Знищено два життя, а мені за це заплатили»


Журнал Time в рамках проекту “100 Photographs” назвав сто найвизначніших фотографій в історії з 1826 до 2015 року.Страта в Сайгоні (кадр змінив ставлення американського суспільства до війни у ​​В’єтнамі)